Na Centralnej Magistrali Kolejowej rozpoczyna się przebudowa 16 obiektów między Pilichowicami a Olszamowicami. Po zakończeniu inwestycji linia będzie dostosowana do jazdy z prędkością powyżej 200 km/h.
Prace zostaną przeprowadzone bez wprowadzania zmian w kursowaniu pociągów. Na 16 kilometrze szlaku między Pilichowicami a Olszamowicami zbudowane zostaną 4 nowe mosty – nad Czarną Maleniecką, Barbarką, Gerszczynką i lewym dopływem Czarnej Malenieckiej. Wykonawca postawi też dwa nowe wiadukty w Myśliborzu i Siedlowie (w województwie łódzkim) w miejscu istniejących konstrukcji oraz przebuduje 10 przepustów, które oprócz odprowadzanie wody będą też służyć jako przejścia dla małych zwierząt. Po zakończeniu prac, na wszystkich obiektach ułożone zostaną nowe tory. Będą dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Obecnie w tym miejscu pociągi mogą jechać maksymalnie 160 km/h.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace zaplanowano na lata 2020-2021. Wartość inwestycji to blisko 57 mln zł netto. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych. Umowę z wykonawcą, konsorcjum: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (lider), Sarinż Sp. z o.o. podpisano 7 lutego 2020.
To kolejna inwestycja prowadzona przez PKP PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej. W zeszłym roku zmodernizowanych zostało 14 obiektów na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe oraz stacja techniczna w Idzikowicach.
Na koniec 2023 roku, po wykonaniu wszystkich prac oraz uruchomieniu cyfrowego systemu łączności ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.